En

گروه ترفیع و ارتقاء هیات علمی

اداره ترفیع و ارتقا

این اداره با هدف ارتقای کیفیت فعالیت‌های اعضای هیئت علمی موسسه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، و خدمات علمی و اجرایی تأسیس شده است. این اداره تلاش دارد تا با اجرای سیاست‌های موسسه و بازنمایی اهداف کلان آن، وظایف خود را به‌صورت دقیق و در بازه زمانی قانونی تعیین‌شده انجام دهد.

اهم وظایف اداره

  • فراهم‌سازی شرایط برای ترفیع پایه سالانه اعضای هیئت علمی
  • فراهم‌سازی شرایط برای ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی
  • ساماندهی موظفی اعضای هیئت علمی
  • تدوین شناسنامه علمی برای اعضای هیئت علمی

آیین‌نامه‌ها و مقررات

الف- مقررات ترفیع پایه سالانه

  1. عضو هیئت علمی موظف است پیش از فرارسیدن تاریخ ترفیع سالانه، فرم مربوطه را تکمیل و همراه با مستندات لازم، پس از تأیید مدیر گروه، به کمیته ترفیعات ارسال کند.
  2. در صورتی که عضو هیئت علمی در سالی که واجد شرایط ترفیع است، ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از تاریخ ترفیع برای ارائه مستندات اقدام نکند، درخواست وی بررسی نخواهد شد و ترفیع آن سال به وی تعلق نمی‌گیرد.
  3. کمیته ترفیعات موظف است درخواست و مستندات عضو هیئت علمی را بررسی کرده و در صورت تأیید، برای اجرا به واحد کارگزینی ارسال نماید.
  4. نتیجه ارزیابی ترفیع به‌صورت کتبی به عضو هیئت علمی اطلاع داده می‌شود. در صورت اعتراض، عضو هیئت علمی می‌تواند حداکثر یک ماه (در طول تقویم آموزشی) یا دو ماه (در ایام تابستان) پس از ابلاغ، اعتراض کتبی خود را به کمیته ترفیعات ارائه دهد. کمیته موظف است در اولین جلسه بعدی به اعتراض رسیدگی و نظر نهایی را اعلام کند.
  5. عضو هیئت علمی که از فرصت مطالعاتی استفاده کرده باشد، با ارائه گزارش دستاوردهای علمی دوره و تأیید شورای پژوهشی موسسه، می‌تواند بدون نیاز به حداقل امتیاز آموزشی و پژوهشی، ترفیع سالانه دریافت کند.
  6. شاخص‌ها و معیارهای ترفیع پایه سالانه در جلسه سی‌ویکم هیئت امنای موسسه (مورخ 22/11/1397) به تصویب رسیده است.

ب- مقررات ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی

با بازنگری نظام ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، و ابلاغ آیین‌نامه مربوطه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این اداره بر اساس آیین‌نامه مذکور و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و معیارهای مصوب، پرونده متقاضیان ارتقای مرتبه را بررسی می‌کند.

ج- محاسبه موظفی اعضای هیئت علمی

این اداره پس از پایان هر نیمسال تحصیلی، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی اعضای هیئت علمی را از واحدهای مربوطه جمع‌آوری کرده و پس از تحلیل، گزارش عملکرد هر عضو را به وی ارائه می‌دهد.

د- ایجاد بانک اطلاعاتی اعضای هیئت علمی

اطلاعات فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی اعضای هیئت علمی در این اداره جمع‌آوری و در قالب بانک اطلاعاتی نگهداری می‌شود.

 

شبکه‌های اجتماعی

Powered by Tetis PORTAL