چاپ        ارسال به دوست

کتاب "مدیریت مسائل عمومی" چاپ و منتشر گردید

در تحلیل‌های سنتی مدیریت، مدیران نهاده‌هایی اقتصادی مانند مواد اولیه، نیروی کار، و سرمایه را دریافت می‌کردند و از طریق پردازش آنها، کالاها و خدمات تولید می‎شدند و از ارزش ‎افزودة به دست آمده، خود را موفق و بهره‌ور قلمداد می‌کردند. اما با گذشت زمان و نگرش جدید به مدیریت سازمان‌ها، نهاده‌ها دیگر به عنوان نهاده‌های اقتصادی صِرف محسوب نمی‌شوند، بلکه ارزش‌های اجتماعی، آب‏ وهوا و محیط‏ زیست و روحیه و عواطف مردمان که نهاده‌های غیراقتصادی‌اند، در امر تولید و ارائة خدمات نقش دارند و ستاده‌های سازمان فقط کالاها و خدمات نیستند، بلکه حفظ مواهب طبیعی، صیانت از ارزش‌های انسانی و اجتماعی، و رعایت عدالت و انصاف و حرمت مردمان جزو ستاده‌های سازمان محسوب می‎ شوند.

سازمان‌ها در این میثاق جدید، تکالیف دیگری را پذیرا می شوند و مدیران صرفاً مسئول درون سازمان خود نیستند، بلکه باید مراقب مسائل اجتماعی، روانی، و زیستی پیرامون سازمان نیز باشند و آثار فعالیت سازمان را بر محیط و طبیعت مورد پایش قرار دهند. مدیران موفق امروز علاوه بر مهارت‌های فنی، اداری، و انسانی باید واجد مهارت ادارة مسائل عمومی و اجتماعی نیز باشند و جامعه را بخش جدا‌ناپذیری از سازمان قلمداد کنند.

«مدیریت مسائل عمومی» تلاشی است در جهت آگاهی مدیران از این وظیفة اجتماعی جدید و آگاهی جامعه و مخاطبان و ذی‌نفعان سازمان از این میثاق نوپدید.

مولفان: سید مهدی الوانی و میثاق شلویری

سال انتشار: 1401

قیمت: 500.000 ریال

 

 

 


١٢:١٦ - 1401/04/14    /    شماره : ٧١٥٥    /    تعداد نمایش : ١٥٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: