چاپ        ارسال به دوست

کتاب " فرهنگ واژگان اقتصادی" چاپ و منتشر گردید.

با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، و پیشرفت در زمینه‌های گوناگون اقتصادی در دو دهه گذشته، زبان علمی ادبیات اقتصادی نیز تحول یافته و متناسب با آن، واژگان جدیدی در زبان انگلیسی ساخته شده است. عمده هدف این فرهنگنامه، معادل‌یابی برای واژگان نوینی است که در فرهنگنامه‌های پیشین وجود ندارد، همچنین معادل‌ واژگان موجود نیز مورد بازبینی و گاهی جایگزینی دوباره قرار گرفته است. این فرهنگنامه ویژگی‌های دیگری نیز دارد:

1-  تعاریف واژه‌ها از منابع و مراجع معتبر گرفته شده است و سلیقه اعضای کارگروه واژه‌گزینی اقتصاد و فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تعریف آن‌ها اعمال نشده است.

2-  افزون بر انتخاب نهایی معادل فارسی واژه‌ها تلاش شده است که برای هر کدام نمونه‌ای آورده شود تا برای خوانندگان نوشتارهای تخصصی ‌درک‏پذیر باشد.

این فرهنگ واژگان، حاصل کار گروهی برخی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و کارشناسانی است که در حوزه واژه‌گزینی تجربیات ارزشمندی دارند. تکمیل این فرهنگ در دو گام انجام شده است: در گام نخست، واژگان در نشست‌های کارگروه، بررسی و تایید شده و در گام دوم بیشتر آن‌ها در شورای عالی واژه‌گزینی فرهنگستان و با حضور نماینده یا نمایندگان کارگروه مورد بحث و نقد واقع شده و به تصویب نهایی رسیده است.

تدوین: غلامعلی فرجادی و مهرداد علیمرادی

                                                       شمارگان: 1000 نسخه

                                                       سال انتشار: تابستان 1400

                                                       قیمت: 740،000 ریال 

 


 


٠٨:٣٥ - 1400/04/26    /    شماره : ٦٣٠٤    /    تعداد نمایش : ٦٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: